03-01-2010

Trouble ahead...


Aan het eind van de nacht aan boord van de boot naar Oslo met een kop vol zorgen. Omdat het sneeuwt, omdat ik het ijs onder de boeg hoor kraken, omdat ik in het donker de dreigende silhouetten van de eerste bergen zie. Bijvoorbeeld. Nu dringt pas door aan wat voor idiote onderneming we zijn begonnen. Op de motorscooter naar Noorwegen, hartje winter. 'There may be trouble ahead...' zing ik om de onrust te bezweren...

Oftewel: ben bezig het winterverhaal te maken voor de volgende Promotor. Binnenkort gaan we weer op pad. Bestemming nog onbekend. Dus als je nog een winters idee hebt, een rookworstroute kent of zoiets, laat het weten. Liefst wel met wat minder sneeuw en ijs dan Noorwegen.

6 opmerkingen:

  1. Wat dacht je van: In de winter naar Griekenland, Athene, via de autoput? (ff googelen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. na ff googelen zie ik een snelweg. Of bedoel je die dodenweg met al die wrakken. Bestaat die nog?
    Maar Griekenland op de motor wil ik zeker nog wel eens doen, maar een winterverhaal zie ik er niet echt in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Ik bedoel de autio weg van Ljubljana tot aan Thessalonika loopt. Leek mij wel aardig om te onderzoeken hoe veilig en bereidbaar deze weg is. En dan terug via Albanie langs de kust.

    En ook interessant voor als je het winterweer zat bent te bekijken of en vanaf waar het rijden in de winter te doen is.

    Ga waarschijnlijk zelf naar Patras dit jaar maar dan vanaf Ancona met de boot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben in februari 2008 een weekje naar Gran Canaria geweest vanaf vlieveld Eelde. Ter plekke een XT660R gehuurd en geweldig kunnen rijden daar; allemaal mooie slingerweggetjes met superkwaliteit asfalt (dankzij de EU subsidies) en waar ze dat niet hebben zijn er prima gravelpaden. Was gemiddeld een graadje of 20 met zo nu en dan een wolkje aan de lucht. Ik verbleef in Playa del Ingles, een afschuwelijk toeristenoord maar er werd wel bier verkocht en er struinen meisjes met Russische accenten rond die erg vriendelijk zijn. Aanradert!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag laatst wat plaatjes van zo'n Russische met accenten. Kun je het inderdaad warm van krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. televee tip voor de thuisblijverts:

    Donderdag 21 januari, 20.30 uur bij Veronica: Top Gear Vietnam Special (herhaling).

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Meld je dan eerst aan bij de Booswichtenclub.