21-03-2009

Hoe hard of die ken


Toevallig kwam ik deze week terecht op een BMW K 1300 R. Een nogal snelle motor. In een paar seconden reed ie al 150. De topsnelheid ligt ergens rond 280 of misschien 560, dat zou ik moeten nakijken.

Om mij heen zag ik vrij veel enthousiasme voor het apparaat. Of niet te zeggen kruiperigheid. Bouwvakkers die bij het tankstation vragen hoeveel pk hij hep (173) en hoe hard of die ken. Een man in een Opel Corsa 1.0 (58 pk) die bij het stoplicht op zijn ruitje tikt om me zijn opgestoken duim te laten zien. Als je op dat soort momenten niet denkt 'wat een malloot', maar het zelfs leuk vindt om op deze manier indruk te maken, heb aan deze BMW een goede motor. En als het stoplicht op groen sprint, win je het van iedereen.

Toch gaan er hele dagen voorbij dat ik niet denk aan dit soort sportmotoren. Ze geven me eerder een gevoel van beklemming in plaats van vrijheid. Doorlopend moet je opletten dat je niet veel te hard gaat en ze wekken bij mij nog minder reislust op dan een grasmaaier. Maar misschien moet je een Opel Corsa hebben om het te begrijpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Meld je dan eerst aan bij de Booswichtenclub.