09-04-2009

Volg die auto


Vlak voordat de maximumsnelheid op de Haagse N44 richting Wassernaar van 50 naar 70 gaat, rijdt bijna iedereen alvast wat sneller. Daarom staat er regelmatig een politiefuik, want het is prijsschieten, daar bij Duindigt. Toch zag ik ze vrijdag net weer even te laat. Ik reed 85 toen ik het gas losliet. En werd onmiddellijk gepasseerd door een auto met een CD-kenteken.

Over CD-kentekens gaan allerlei verhaaltjes in Den Haag. Dat de bestuurders met een liter champagne achter de kiezen en een rijbewijs van marsepein ongestraft de straten onveilig kunnen maken. Onzin natuurlijk, zo rot zal de wereld toch niet zijn. Toch besloot ik het maar even te geloven en bleef aan de bumper van de CD'er kleven. Hopelijk buiten schot van de radar. We werden niet aangehouden. Auto's achter me wel.

Toch even opgezocht hoe het zit. Maar het lijkt er inderdaad op dat ze er mee weg kunnen komen. Hoger personeel heeft absolute immuniteit (PDF, zoek op verkeersovertreding) bij verkeersovertredingen. En eigenlijk bij alle strafzaken. De tip van de week is dus: ga bij een radarcontrole bumperkleven bij een diplomaat. Nadeel is dat ik ze meestal niet erg hard zie gaan. Dat dronken bestuurders de eigenschap hebben erg traag te rijden, hoeft daar niet per se iets mee te maken hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Meld je dan eerst aan bij de Booswichtenclub.