15-04-2009

Iedere Nederlander liep motor mis



Als je een plasluier en erectiestoornissen hebt, als je de enige vrouwen die nog naar je kijken verpleegsters zijn, als niemand meer belangstelling voor je vriendin heeft, ja dan gaat het gebeuren. Het grote genieten. Daarom ging je veertig jaar met een zakje boterhammen naar je werk, kampeerde je in plaats van naar een hotel te gaan. Daar bouwde je een fucking pensioen voor op, daarom kocht je aandelen.

En toen ging het mis. Elke volwassen Nederlander is in een jaar 26000 van zijn vermogen kwijtgeraakt. Zou je eerder al dat geld roekeloos over de balk hebben gesmeten, dan had je nu een heel erg dikke motor gehad. Of een jaar lang een appartement met zeezicht kunnen huren, elke dag buiten de deur kunnen eten of een huurmoord kunnen laten plegen. Maar helaas, we waren zo stom alles opzij te zetten voor de troosteloze nadagen. Alleen godsdienstigen maken het bonter. Die denken dat het echte leven pas begint als je helemaal dood bent.

Allemaal onzin, zei de hedonist. Later is niks. Nu moet het gebeuren: voor het grote gevoel gaan. Met geld smijten. Alle remmen losgooien. Gas geven. Zelf ben ik reeds begonnen!

6 opmerkingen:

  1. Ben het ook al aan het proberen. Een motor er bij moet kunnen. Helaas moet er dan ook een nieuwe schuur omheen. Vanwege ruimtegebrek kan dat alleen bij een ander huis met een flink stuk grond. Dan wordt het toch wel weer erg kostbaar.

    Offtopic: Zojuist even over onze eigen "Valdresflya" gereden: vanuit het buurtschap Assel (bij Apeldoorn) over de Asselse Hei en dan een stukje verderop de Aardhuisweg. Op zo'n rustige avond ben je bijna alleen, en je zweeft haast over een landschap dat niet Nederlands is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja, mooi stuk daar, doet inderdaad een beetje denken aan de Valdresflya, verheven boven de omgeving.

    Ben op het ogenblik bezig met een artikel over een stuk of acht nieuwe Valdresflyas. Ongenaakbare weggetjes die vaak heel erg verstopt liggen en minstens zo mooi zijn. Komt over twee maanden uit. Ik zal eerder alvast een paar plaatjes laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eind juni ga ik weer een weekje Noorwegen doen. De oude kaarten waren kapotgevouwen, dus heb ik een nieuwe gekocht. Van Hallwag. Met meer details dan ik gewend was. Er wordt een hele nieuwe serie "witte weggetjes" zichtbaar langs de bekende routes. Vaak doodlopend (bergop) en met "bom" (tol). Maar hier en daar ook doorgaande kleine weggetjes, zonder tol, over hoge passen. Stavanger staat eens een keer niet in de planning, dus heb ik meer tijd om rond de echte bergen te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel soms belangstelling gehad voor vepleegsters en ik ben nog niet eens veertig.

    Ik wist niet dat ik inmiddels 25.500 euri rood was komen te staan. Toch wat vaker mijn saldo op de spaarrekening bekijken. Verdorie, daar gaat mijn nieuwe 6e hands Kawasaki GT550. Ik was zo druk om nu eens te gaan sparen voor een motor uit de jaren negentig. Boehoe.
    En ik maar denken dat ik slim was met mijn belegging in Euroshopper pils.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Euroshopper geen goede belegging? Ik ken iemand die van het statiegeld een nieuwe Harley heeft gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee, ik heb nu alleen nog een paar kilo lege halveliterblikken. Maar als ik die met mijn hoektanden goed verrop dan kan ik me tot in de eeuwigheid goedkoop scheren.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Meld je dan eerst aan bij de Booswichtenclub.