01-08-2009

De heg van Engeland


Ze noemen Kent - rondom Dover - ook wel de Tuin van Engeland. Voor motorrijders is het vooral de Heg van Engeland - ontdekte ik afgelopen week. Langs alle smalle kronkelweggetjes die op de kaart zo leuk lijken, staat aan beide zijden een heg van twee meter hoog, waardoor je niets ziet aankomen en een bocht met 20 km/u al spannend wordt.

Bij de Engelsen zelf heb ik meestal hetzelfde trouwens: er zit altijd een soort heg tussen. Vriendelijk, beleefd, maar geen spoortje emotie, zelden echt contact.

Na wat zoeken toch nog een paar routes kunnen maken die over betere, bredere wegen lopen. Die zijn bedoeld voor een lezersaanbieding. Een dag of vier in een kakhotel op een landgoed zitten voor weinig en daarvandaan leuke ritjes maken. Tis weer eens wat anders dan schnitzels eten op de Eifel.

5 opmerkingen:

  1. Lijkt me leuk zo'n kakhotel (op stelten). Kent, ligt dat niet in de buurt van de Chunnel? Laat de lezersaanbieding wat mij betreft maar via die route lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de aanbieding is geloof ik de boot van Duinkerken naar Dover inbegrepen. Kun je de tunnel overslaan. Persoonlijk neem ik trouwens liever de boot van Kiel naar Oslo. Kan ik heel Engeland overslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mooiste veerdienst voer tot 2003 tussen Kruiningen en Perkpolder en dan vooral in die richting. Alle andere veerdiensten ter wereld zijn een slecht alternatief voor deze mooie verbinding.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De mooiste veerdienst vaart nog steeds tussen Victoria (op Vancouver Island) en Vancouver. Beide richtingen zijn mooi, vooral wanneer je er weer afkomt. Hoewel de eerste mijlen bij Vancouver niet geweldig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @jdo: lachen, dat geldt voor mij ook.

    Eerder jarenlang naar Engeland op vakantie geweest. Het werd echter steeds meer een decadente zooi ongeregeld daar, en dat is het volgens mij nog steeds.

    Toch ga ik het in september maar eens een weekend proberen in het Lake District, samen met de Mrs. op de motor, via de veerboot naar Newcastle upon Tyne.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren? Meld je dan eerst aan bij de Booswichtenclub.