16-06-2009

Zwijnenkoorts preventietips


HorizonTaal medisch. Krijg je als motorrijder nou sneller de Mexicaanse biggenhoest of niet? Mijn moeder zegt altijd dat ik een sjaal om moet doen op de motor, omdat ik anders kou vat. Maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn als griep. Verder weet ik het ook niet.

Ik snap de hele hysterie niet zo. Bij elke huis-, tuin en keukengriep gaan er een stuk of duizend Nederlanders dood. Hoor je verder nooit iets over. Maar nu de griep uit Mexico komt, gaat overal het luchtalarm af. En toch hebben we in heel Europa maar een of twee doden. Maar dat waren mensen die van de griep het laatste duwtje kregen. Net zoals bij een gewone griepgolf of zware verkoudheid gebeurt.

Dus ik geloof eigenlijk niet dat het veel voorstelt. Ook onze diplomavervalser dr.ir.ds. Pil is die mening toegedaan. Maar je weet nooit. Doe daarom voor alle zekerheid een sjaal om, zegt moeders dus. Ga niet tongzoenen met een HOG. Ga niet naar Mexico. En bestel desnoods een anti-griep-bufje bij de motorlidl.

Zojuist is trouwens mijn zonnebril uit Texas aangekomen. Durven ze bij Eyewish Groeneveld 300 euro voor te vragen. Kost bij de cowboys slechts een derde daarvan. Loop wel flink te blaffen sinds ik hem heb uitgepakt. Ligt Texas soms naast Mexico?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren? Meld je dan eerst aan bij de Booswichtenclub.